Dag 15: Las Vegas

20 oktober 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het is weer tijd voor een nieuw reisverslag van uit Amerika! Vandaag zijn wij wezen ontbijten in het hotel van St. George en wij kregen praktisch hetzelfde als alle andere hotels. Dat verbaasde ons een beetje, omdat het een best luxe hotel was... Maar snel naar Las Vegas!

St. George naar Las Vegas: wat een rit!

De rit naar Las Vegas was maar twee uurtjes en wij hebben twee stops gemaakt: (1) even Starbucks bij een uitrit en (2) bij een tankstation. Je betaalt hier maar 0,85 euro per liter benzine, dus dat tikt niet zo hard aan in de portemonnee.
Tijdens de rit naar Las Vegas hebben wij veel gebergten kunnen zien die onze toer iets gemakkelijker maakte. Grote zandvlakken met vooral veel verschillende gevormde bergen, prachtig! Het is ook overal fijn om te rijden, maar dan kom je bij Las Vegas in de buurt...

Las Vegas: het gokparadijs voor elke toerist en Amerikaan

Je merkt dat Las Vegas in trek is bij de toeristen en Amerikanen zelf. Iedereen wil een keer Las Vegas meegemaakt hebben! Zo hebben wij een boeking staan bij het bekende Luxor hotel, waarin je in een grote piramide zit met meer dan 25 verdiepingen hoog. Nou, wij zitten op verdieping 21 en dat is leuk voor Freek zijn hoogtevrees... Zijn voeten grijpen krampachtig de grond vast als hij naar beneden kijkt, haha!
Ons viel verder op in het Luxor dat het enorm druk was. Je ziet overal iedereen gokken en/of wat eten, inclusief roken. Het is even 15 tot 20 minuutjes in de wachtrij wachten, totdat je kon inchecken. Wij konden gelukkig snel naar boven om onze spullen te brengen. Tijd om eens het Luxor te ontdekken!

Luxor Hotel - Las VegasUitzicht vanaf onze verdieping hotel

Luxor Hotel ****Luxor Hotel ****

Luxor: gokken en bikken (zo noemt Daphne ‘’eten’’ ook wel)

Het is een ontzettend mooi hotel als je binnenkomt, maar de kamers vinden wij niet spectaculair luxe. In alle hotels hadden wij een koelkast, maar in een 4-sterren hotel ineens niet meer. Dan krijg je voor 25 dollar per nacht een koelkast te leen. Uh, nee dank je!
Zelfs de wifi, wat wij begrijpen, inclusief toeslagen van andere faciliteiten is 35 dollar per nacht. Uiteindelijk betaal je even 100 dollar extra voor twee nachten, omdat je er bent.
Maar goed, wij zijn rond wezen lopen om het Luxor te ontdekken. Het was heel groot en hebben wij even gegokt bij de Blackjack tafel (computer). Altijd leuk om te zien dat Daffie nooit in een casino is geweest en Freek wel. Deze foto’s hieronder spreken boekdelen!

Casino Luxor HotelCasino Luxor HotelCasino Luxor Hotel Casino Luxor Hotel

Na het spelen zijn wij naar Starbucks gegaan om onze Las Vegas en Nevada mok te vinden. Wij sparen namelijk voor alle plekken waar wij zijn geweest. Elk land heeft zijn eigen mok(stijl) en zo hebben wij mokken van Amerika en China! Vet gaaf om zo’n herinnering te hebben aan de landen/steden waar je bent geweest.

Wij zijn rond 19:00 weer terug naar onze kamer gegaan om even alles te laten bezinken van vandaag. Even geen “moeten” met tijdsdruk, maar gewoon even lekker doen op het moment wat wij zelf willen.
Zo hebben wij besloten om op maandag te reizen via Death Valley naar Bakersfield. Het is een reis van ongeveer 5,5 tot 6 uur autorijden. Bijvoorbeeld is het hier in Las Vegas nu steeds zo’n 27 graden, maar in Bakersfield weer warmer. In Bakersfield blijven wij dan ook 1 nacht, voordat wij weer vertrekken naar Fresno en alweer bijna aan het einde zitten van onze reis.

Blijf je ons nog volgen tot het einde? Tot morgen!