Dag 18: Fresno

23 oktober 2019 - Fresno, California, Verenigde Staten

Het was weer een dagje... Bakersfield naar Fresno was gelukkig maar 190 kilometer en daardoor konden wij wat rustig aan doen. Gelukkig maar.
Zo, de dag maar weer eens doornemen!

Eerste stop: dierentuin!

Wij vonden het leuk om eens een dierentuin op te zoeken en dat deden wij! De dierentuin in Fresno, zo’n 160 kilometer verderop. Heerlijk om dan exotische dieren te bekijken, terwijl je nog maar 10 minuten naar je hotel hoeft. Deze dierentuin heeft neushoorns, giraffes, cheetah’s en nog veel meer! Zelfs heeft Daffie vandaag een Giraffe mogen voeren, haha! Zie het filmpje hiervan bij video’s.
Na de dierentuin zijn wij maar naar ons hotel gegaan. Wat een eerste indruk kregen wij daar!

Fresno Chaffee ZooFresno Chaffee Zoo Fresno Chaffee Zoo Fresno Chaffee Zoo

Het hotel: Best Western hotel in Fresno

Wat een binnenkomst... Een oudere vrouw die al geïrriteerd keek, omdat wij iets wilden vragen. Vervolgens tijdens het inchecken kwam ze gelukkig wat meer los, maar de eerste indruk was niet goed. Wij kregen onze hotelkaart mee en gingen naar onze kamer...
Eenmaal aangekomen in onze kamer bleek het Wifi-signaal onvoldoende te werken. Hij wilde een wachtwoord niet opzoeken en wij terug naar de receptie. Ze doen dan niets voor je, maar geven een Amerikaans nummer door. Alsof wij nooit een Wifi hebben aangezet op een iPhone! Wat een gemakzucht in het begin van ons verblijf in Fresno en nog steeds geen werkende Wifi.
Vervolgens was de kamer ook erg klein voor het bedrag dat je betaalt en bleek deze buurt redelijk onveilig te zijn in de avond. Zo beschreef Tripadvisor veel recensies over de avond als je ging wandelen en mensen die waarschuwden dat je niet veel moet gaan rondkijken als toerist. Gelukkig was dat ons plan ook niet, maar dan nog. Een externe organisatie kan hier ook wat strakker naar kijken! We hebben een klein bed, waar Freek met zij benen buitenboord moet liggen.
Na het lezen maar snel naar het zwembad hier gaan rond 15:00, waar niemand verder lag. Hier hebben wij genoten van de laatste 30 graden die wij voorlopig tegen gaan komen. Jullie regen, wij hebben straks 21 dagen geen regendruppel gezien!

Na het lezen van recensies: Denny’s restaurant!

Wat een toeval dat wij in een recensie lazen over Denny’s. Dat is een keten met 150 restaurants in Amerika. Wat een gave plek, omdat je hier kon ontbijten, lunchen en dineren. Ein-de-lijk groenten op een bord die wij normaal apart in de supermarkt moesten halen. Een betaalbaar bord eten in Amerika, HE HE! Freekie weer helemaal blij!
Toen het bord op was zijn wij weer naar het hotel gegaan om lekker even voor onszelf wat te doen. Het is heerlijk als je iets voor jezelf kunt doen als je continu met elkaar optrekt. Een teken van een goede relatie, denk ik dan maar! :-)

Morgen naar Lake Tahoe waar het ‘s nachts -2 is en overdag 15 graden. Een Hollands temperatuurtje, maar wat een gave natuurfoto’s van die locatie! Ook op deze route ligt het Yosemite National Park... Zin in!