Dag 2: San Francisco

7 oktober 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Daar zijn wij weer! Vandaag een hele mooie warme dag. (28 graden)

Wij waren gisteravond allebei doodmoe na aankomst, maar gelukkig geen last van een jetlag. We werden wel 7:00 klaarwakker, omdat je al om 22:00 de vorige dag sliep...

Dag 2 in San Francisco is geweest en wij hebben de beroemde gevangenis Alcatraz bezocht. Wij hebben een huurauto voor 21 dagen, maar het parken in San Francisco is erg duur. Daarom hebben wij vandaag gekozen voor het openbaar vervoer. Het was wat moeilijker dan gepland, omdat het zondag was. Door een aantal omwegen konden wij alsnog in San Francisco aankomen via de bus en trein.

Eenmaal aangekomen in San Francisco hebben wij een uur langs de pier gelopen om bij de bestemming onze papieren voor de Alcatraz reis op te halen. Vervolgens met de papieren zijn wij naar pier 33 gegaan, waar het cruiseschip van Alcatraz aanmeerde. Bij pier 33 waren wat lange rijen, maar we konden makkelijk mee varen naar het mooie eiland.

Toen wij aankwamen bij Alcatraz, zag je een gaaf uitzicht naar de Golden Gate Bridge in San Francisco. Dit is fel rood gekleurd en normaal niet altijd zichtbaar door lokale mistbanken. Wij hadden geluk dat deze mistbanken er vandaag niet waren, zoals je misschien ziet bij de foto’s.

Als wij terugkijken op Alcatraz, dan is dit wel een hele mooie ervaring geweest. Vooral om te zien waar de beroemde gedetineerden zo lang verbleven. Hier kreeg je een koptelefoon en kon je uit een taal kiezen. Freek natuurlijk in het Engels en daffie in het Nederlands. Alleen, een audiotour duurde best lang naar onze mening. Dan kreeg je een rondleiding door de cellencomplex van Alcatraz. Wat ons opviel is dat de gevangenen ook echt weinig ruimte hadden.

Wij waren ongeveer 18:00 klaar met de tour en na in totaal 14 kilometer vandaag te hebben gelopen, zijn wij meteen naar ons appartement gegaan. Uiteindelijk duurde het nog een uur voordat wij weer bij ons appartement kwamen - morgen gaan wij weer verder met onze reis. Wij gaan dan door naar Pismo Beach. Dit is zo’n 3,5 uur rijden (370 kilometer).

Ha, wat ons wel opviel is dat je veel mensen met drugs en/of alcoholproblemen ziet lopen in de trein of op straat. In de trein was Daffie dan ook al helemaal op haar hoede. Het is eigenlijk zielig om te zien hoe mensen zichzelf wegdrinken. Dat neemt verder niet weg dat er in Amerika ontzettend veel behulpzame en vriendelijke mensen leven! Echt top!

Alle foto’s van dag 1 & 2 staan in ons fotoalbum. Veel kijkplezier.

Groetjes Freek en Daphne

1. Barbara Diks:
    7 oktober 2019
    Mooi hoor!! Ook de foto’s ik denk,weet wel zeker datje straks meer last Vd jetlag hebt als je weer thuis komt!!