Dag 7: San Diego

12 oktober 2019 - San Diego, California, Verenigde Staten

De eerste week zit erop!

De eerste week in Amerika zit er al weer op. Wat gaat de tijd snel voorbij als het leuk hebt. Gelukkig hebben we nog twee weken om te genieten.

Vandaag waren wij vroeg wakker en ontbeten in Los Angeles om vervolgens te vertrekken naar San Diego. De officiële reis duurt normaal 2 uur en 5 minuten. Na het invullen van het adres bleek het ineens 3 uur en 45 minuten te duren....
Gelukkig, voordat wij naar San Diego gingen, gingen wij eerst naar Venice beach en Muscle beach aan de westkust van Los Angeles.

Venice Beach voor de bodybuilders?

Het verhaal gaat vaak rond over Muscle beach dat daar allemaal Bodybuilders rondlopen die buiten trainen. Ook dat er veel sporters rondlopen.
Na 30 minuten rijden vanuit Los Angeles kwamen wij bij Venice beach aan. Een plek waar het ook aardig warm was, namelijk: 30 graden. Wij hebben de lange boulevard afgelopen in deze hitte en kwamen erachter dat er niet heel veel te zien was. Het was wel erg gezellig om daar te lopen, maar het aantal sporters viel tegen. Dit kon misschien liggen aan de temperatuur.
Nadat wij weer terugliepen vanuit de boulevard, hebben wij nog even een uur gelegen op het strand van Venice beach. Wat was het daar rustig om 12:00 ‘s middags! Heerlijk.

Muscle Beach Muscle Beach

De tijd voor zonnen is voorbij... tijd om te rijden naar San Diego!

De rit naar San Diego

De rit duurde 1,5 uur langer dan gebruikelijk, waardoor je rekening moest gaan houden met de files op de weg. Wij deden uiteindelijk vier uur over 200 kilometer, omdat je de eerste 60 kilometer met 40-50 kilometer per uur hebt gereden.
Tijdens deze rit naar San Diego heeft Freek ook ruzie gehad met een Amerikaanse bestuurder die als een aso eerst rechts wilde inhalen en toen ineens links. In Amerika is het normaal om dan naast de andere bestuurder te rijden en dat beide bestuurders de autoramen openen. Wij wisten dat die vrouw onze huid wilde vol schelden, dus Freek lachte vriendelijk toen zij schreeuwde en haar middelvinger opstak. Heerlijke cultuur.
Maar goed, de rit naar San Diego was weer eens chaotisch. Files, files en nog eens files van kilometers lang (zie filmpje in ons mapje van dag 7). Heb je 1 file gehad en dan rijd je 10 minuten normaal, sta je weer in de volgende file. Als je dan om je heen kijkt, zie je overal agressieve bestuurders die van links naar rechts gaan. Iedereen gaat 10-20 kilometer per uur, maar ze proppen de auto er gewoon tussen. Wij snappen het als mensen hier niet durven te rijden, want je moet dezelfde agressieve stijl toepassen in het verkeer.. Freek past zich goed aan in het verkeer, maar Daffie vindt dat nog lastig. Zeker als Freek ook boos gaat roepen in de auto, haha! Een echte Amerikaan aan het worden :-))

Eindelijk! Aangekomen in San Diego

Nadat wij waren aangekomen in San Diego met doodvermoeide kopjes, zijn wij bij de receptie van het nieuwe hotel wezen inchecken. Wij kregen hier een gratis welkomstdrankje per persoon bij het restaurant van het hotel.
De kamers waren fantastisch als het gaat om de faciliteiten, behalve de WIFI verbinding. Ook is de omgeving bij dit hotel echt mooi en zit dit in een oud gedeelte van San Diego. Het centrum van San Diego is maar 10 minuten verderop.

Hotel San Diego

Wat wij gaan doen in San Diego?

Onze tour was geannuleerd van te voren door de touroperator. Dus wij gaan morgenmiddag nog even kijken wat wij precies gaan doen. Wel hebben wij een San Diego by Night tour geboekt. Dan zie je alles in de avond, zoals de skyline van San Diego met licht.

Zo... wij gaan eerst even genieten van ons heerlijke kamer hier!
See you tomorrow!

1. Jos:
    12 oktober 2019
    Mooi om te zien dat jullie er van genieten.
    Jullie gaan nog mooie dingen zien. Veel plezier.