Dag 9: Palm Springs

14 oktober 2019 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Welkom bij onze negende vakantiedag in Amerika! Deze reis is tot nu toe echt fantastisch te noemen!

Begin van de dag

Wij sliepen vorige nacht nog in San Diego en hadden onze reis naar Palm Springs goed voorbereid. Voordat wij weg gingen hebben wij om 11:00 het Nederlands elftal aangezet, omdat zij tegen Wit-Rusland moesten spelen voor de EK-kwalificatie. Na de wedstrijd zijn wij nog even wat wezen drinken bij een cafeetje in de oude buurt van Diego. Wij konden namelijk pas 16:00 inchecken bij Palm Springs...

Onderweg naar Palm Springs!

De weg naar Palm Springs begon eerst met wat drukte op de weg, maar werd uiteindelijk een rit in een mooie uitgedroogde omgeving. Een omgeving die je niet anders verwacht bij 30 graden en hoger! Een hoop bergen die in de achtergrond liggen, waardoor je met veel uitzicht aan het rijden bent. Uiteindelijk werd het zo’n twee uur reizen naar Palm Springs. Wat ons onderweg opviel was de oneindig veel windmolens die er langs de kant van de weg staan. (Zie filmpje bij video’s).

Palm Springs: hemel op aarde?

Eenmaal aangekomen in Palm Springs, zijn wij onder de indruk van de omgeving waarin wij verbleven. Het hotel zit tussen de bergen in en als je zwemt in het zwembad, dan zie je de bergen liggen. Gaaf!
Daarnaast was het hotel weer pico bello! Hoe verder wij in de reis komen, hoe meer luxe het hotel wordt... aldus, zo lijkt het! In het hotel meteen even een duik genomen in het zwembad en lekker een uur liggen zonnen naast het zwembad.

Relaxed zwembad bij het hotel

Vervolgens zijn wij Palm Springs zelf ingegaan om te gaan eten. Een heel leuk plaatsje om te genieten van een boulevard, drinken en wat rust. Als je wat wil zien, dan is dit een plekje om maximaal twee dagen te blijven.

Proost! Gefrituurde uienringen en inktvisringen Beef RisottoPizza

Morgen is het 450 kilometer naar Scottsdale & Phoenix (5 uur rijden hier), waar wij twee nachten verblijven. Hier is het ook 30 graden en hoger met wat meer natuur. Sowieso worden de verblijfplaatsen nu meer richting de Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion park, et cetera. Allemaal trekpleisters voor toeristen, omdat het echt een mooie natuurlijke omgeving blijkt te zijn!

Wij liggen te chillen en gaan zo lekker slapen, morgen vroeg op. Je ziet ons morgen weer verschijnen!

Bij een rustdag hoort een maskertje