Dag 20: Lake Tahoe

25 oktober 2019 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

Haii Allemaal!

Wij werden vandaag wakker in het Hardrock Hotel & Casino in Lake Tahoe. Een viersterren-hotel die het ook zeker waard was. Alleen de prijzen van de producten zijn ontzettend hoog als je hier wat wil halen. Maar goed, wij bleven hier maar 1 nacht en vervolgens hadden wij de Eagle Falls en Eagle Lake op de planning. Deze liggen op de weg naar San Francisco, waar onze reis ook eindigt.

Eagle Falls en Eagle Lake: de oase van natuur

De locatie van onze autoreis was een keer dichtbij, namelijk 30 minuten met de auto. Daar kwamen wij aan op 2,5 kilometer hoogte in een oase van natuur: Eagle Falls. Wij hebben snel onze auto geparkeerd en zijn meteen het natuurpark in gegaan. Daar kon je rustig genieten van een hiketocht van 5 kilometer richting de Eagle Lake (meertje). Dit was een flinke tocht met zeker hellingen van 3% tot 9%! Zelfs Daffie ging mee de berg op en dat heeft ze geweten! Flink uitgeput kwam ze aan, maar ze heeft het wel knap gedaan! Hieronder wat foto’s van de hiketocht die 2 uur duurde, maar ook de Eagle Lake waar wij eindigden in de tocht. Wat een plaatje!

Eagle Falls - PanoramaEagle Falls - Panorama

Eagle FallsEagle FallsEagle Falls

Mooi he?

De terugweg: San Francisco!

Een reis van 350 kilometer, maar hier stond 4,5 uur voor gepland. In combinatie van wegen waar je maar 60 kilometer duurde het inderdaad wat langer. In totaal met de tolweg bij San Francisco zijn wij in totaal 6 uur onderweg geweest en waren doodop achteraf. In twee dagen 13 uur rijden is misschien ook niet zo verstandig...

Wij hadden geen tussenstop gemaakt, dus het werd eens tijd om wat te gaan eten. Laat Daffie maar eens de kaart op de telefoon gebruiken en ze stelde deze in op een restaurant in de buurt. HAHA! Wat heeft ze ingesteld? Een buurt waar zoveel zwervers rondliepen en tentjes stonden (inclusief afgebrokkelde gebouwen), dat zij er niet eens durfde te lopen. Vervolgens hebben wij het laatste uur maar doorgereden naar San Francisco, haha.

Wij zijn rond 19:00 aangekomen in San Francisco bij hetzelfde hotel waar wij ook begonnen. Deze ligt 10 minuten van het vliegveld, waardoor wij niet hier niet veel reistijd mee hebben, heerlijk!

Eerst morgen even een oude bekende/vriend opzoeken van Freek die studeert in California aan de Standford University.

De laatste twee nachtjes zijn aangebroken. Tot morgen!

PS: Vandaag hebben wij veel mooie foto’s mogen maken. Deze delen wij graag met jullie in het fotoalbum ‘’Lake Tahoe’’. Zeker de moeite waard om even te bekijken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl