Dag 10: Scottsdale

15 oktober 2019 - Scottsdale, Verenigde Staten

Halloootjes!

De tiende dag is alweer voorbij van de vakantie, maar wat hebben wij een lange rit gehad van Palm Springs naar Scottsdale!

Eerst nog even ontbijten in Palm Springs!

Voordat wij de lange rit naar Scottsdale maakten, hebben wij ontbeten bij Ruby’s in Palm Springs. Wat een gave Amerikaanse tent in een sfeer van de jaren 60. Die oude glimmende banken van plastic en muziek uit die tijd. Als je typisch Amerikaans wil eten, dan is dat de plek om te eten! Lekker ontbeten... tijd om te gaan om 9:30!

Breakfast in Palm Springs!Breakfast in Palm Springs!Breakfast in Palm Springs!

Van staat naar staat..

Palm Springs valt officieel onder de staat California, maar wij moesten 450 kilometer verderop naar Scottsdale in de staat Arizona. Dit deel van Arizona is zelfs nu nog heet met 30 tot 38 graden in de week...
Gelukkig was de weg naar Scottsdale een typisch Amerikaanse weg met eindelijk een keer 75 miles per hour als maximum snelheid. Dan mag je ongeveer 120-125 kilometer per uur. Uiteindelijk hebben wij er 3,5 uur over gedaan met 2 stops van 10 minuten. Even de beentjes strekken na een lange zit! Ha, wat zijn die tussenstops ineens anders dan de stedelijke stops. Veel meer landelijk en de accenten werden richting Arizona alweer anders. Wat meer “knauwend” Engels.

400 kilometer, als maar rechtsoor! 🚙

Tanken gaat trouwens heel anders

Het leuke is altijd in Amerika dat je eerst moet aangeven hoeveel dollars je wil tanken bij welke tank, betalen met de creditcard en dan mag je pas tanken. Heb je over aan dollars? Dan wordt de rest teruggezet op je creditcard... dat noemen wij omslachtig werken, maar dat kan aan ons liggen!

Eenmaal aangekomen in Scottsdale!

Wat een gave plek is Scottsdale! Dit wordt het meest Western Westerse dorp van Amerika genoemd. Wij zitten met ons hotel dicht bij Old Town Scottsdale. Daar zie je nog ouderwetse gebouwen die ze vroeger hadden. Alleen nu met airco op standje 20 graden, haha :-)

Het was 32 graden toen wij aankwamen, dus wij hebben de koffers in de kamer gezet en zijn meteen naar het zwembad gegaan. Heerlijk even gezwommen, want het zwembad zit tegenover onze voordeur. Lekker makkelijk!

Heerlijk zwembad weer!

Sushi for life!

Na het zwemmen zijn wij ons wezen klaarmaken en vervolgens richting Old Town Scottsdale gegaan. Daar hebben wij even rondgelopen, aangezien het nog steeds 30 graden was. De zweetoksels kwamen al snel tevoorschijn of hoe Daffie ze noemt: zwoksels :-)).
Wij kwamen een leuk sushi-restaurant tegen, waar wij uiteindelijk hebben gegeten. Een echt sfeervol restaurant met een Japanse cultuur. Het eten was er ook erg lekker!
Ons viel weer op dat de serveersters erg vriendelijk waren en ook eens vroegen waar wij vandaan kwamen. Wij hadden namelijk een “apart” accent Engels. Ons accent is verrie goed and vast nederlands, joe know.

Je betaalt overigens zo’n 40 dollar per persoon in restaurant met 1 drankje. Dat is ongeveer 35 euro per persoon en dat is aardig gelijk aan Nederland.

Wat gaan wij nog meer doen?

Wij blijven in Scottsdale t/m 16 oktober en gaan dan vervolgens naar Sedona voor de Grand Canyon! Jippie! Eerst nog even genieten van de grootste stedelijke wildernis van de Verenigde Staten en van de rust die Scottsdale biedt.

Wie sie joe tomorrow!

Scottsdale