Dag 14: Saint George

19 oktober 2019 - Saint George, Utah, Verenigde Staten

Jeminee, wat waren wij gisteravond gesloopt na 5,5 uur reizen en de Grand Canyon bezichtigen. Het was vandaag een uitslaapdagje tot 8:15 om vervolgens in Kanab te ontbijten. Wat Amerikanen in onze hotels niet goed kunnen, is ontbijten. Ze hebben altijd hetzelfde:

- geklutst ei
- gekookt ei koud in de koelkast
- heel soms een kwarkje (vol of bergen suiker erin)
- worstjes
- bacon
- witbrood en bagel die je kunt toasten
- jam, pindakaas en boter
- filterkoffie
- soms American Pancakes (droge variant...)
- 4 soorten gebakjes
- concentraat sinaasappelsap (geen vruchtvlees)
- Appel, banaan of sinaasappel (wat wel goed is!)
- Havermout klaargemaakt met opties erbij: suiker, rozijnen, ahornsiroop of walnoten (niets mis mee)

Het is eigenlijk zo dat je snel geneigd bent om havermoutpap te nemen, omdat de rest niet echt te eten is. Je kunt al snel een ontbijt lekkerder maken door muesli of ander soort brood er neer te zetten. Een bakje met ander soort fruit bijvoorbeeld... maar goed, dat is gelukkig maar een klein deel van de dag! Wij zijn erg benieuwd wat Saint George voor ons brengt met ontbijt!

De voorbereiding voor de dag naar St. George!

Ons plan was vandaag om eerst naar Bryce Canyon te gaan en vervolgens naar Zion National Park, omdat Zion op de weg naar St. George ligt. Helaas viel ons de Grand Canyon enorm tegen, omdat de borden niet echt duidelijk waren met de routes. Ook was er een locatie dicht die best lang was, waardoor je de Grand Canyon niet in zijn geheel kon zien. Het blijft natuurlijk een indrukwekkend stuk om te zien en hoe het zich gevormd heeft.
Maar goed, de reis begon naar Bryce Canyon, waarover wij zo’n 1 uur en 45 minuten hebben gereden. Het was maar 111 kilometer, maar je mag op veel plaatsen maar 60 - 80 kilometer per uur vanwege de helling omhoog en de bochten. Freek haalde zelfs vaak Amerikanen in die nog zachter reden dan de maximale snelheid. Wat ons opviel aan Bryce Canyon?

Bryce Canyon: de betere familielid van de Grand Canyon

De Bryce Canyon was goed geregeld met de bordjes, maar het was wel wat drukker met het publiek. Hierdoor kon je zien dat Bryce Canyon populair was, maar wat was het indrukwekkend! De Bryce Canyon was ver uitgestrekt in de vlakten en de kleurcontrasten waren prachtig! Dit is echt beter dan de Grand Canyon!

Bryce Canyon panorama

Bryce Canyon

Wij vervolgden onze reis naar Zion National Park, waarover wij 1 uur en 20 minuten hebben gereden. Hier kwamen wij om 15:30 aan en toen stond er al een rij van 15 auto’s. Eenmaal binnen voor 35 dollar, kwam je erachter dat het nog drukker was dan bij Bryce Canyon. Deze Zion National Park was nog veel mooier, omdat je letterlijk tussendoor de gebergten heen reed. Hier zag je ook verschillende wandel-/hikepaden. Een weg omhoog waar wij ook een deel van hebben bewandeld. Zelfs Daffie was aan het zweten in het stuk omhoog! Heerlijk om na zoveel zitten ineens weer wat te doen.

Zion National Park

Zion National Park

Wisten jullie dat wij vandaag precies 6 maanden getrouwd zijn? Nee? Wij ook niet! Toen Daffie puffend bovenaan het hikepad stond, besefte wij ineens dat het vandaag de 18e was... och verrek! Halfjaar getrouwd!

Zion National Park - Vandaag precies 6 maanden getrouwd!

Eindelijk onderweg naar St. George

Na twee tot drie uurtjes per Canyon te zijn geweest, zijn wij door gegaan naar St. George. Dit hotel ligt tussen St. George en Washington in. Dit blijkt een nieuw stuk te zijn, want alles was nieuwbouw. De Walmart ook weer in de buurt voor mevrouw Verbeet :-)).
In St. George was het ongeveer 27 graden en morgen weer.

Als er wat te vieren valt, moet er ook lekker gegeten worden!

Gezien wij vandaag precies een halfjaar getrouwd zijn, besloten wij lekker uit eten te gaan. Dit kon precies tegenover ons hotel, heerlijk op loopafstand. Wij hebben onwijs genoten van het eten. Het was heerlijk. Willen jullie nog even lachen? :). Wij bestelden 2 rode wijntjes en er werd aan Daffie gevraagd of zij zich wilde legitimeren. Hihihi mevrouw Verbeet had geen paspoort bij zich! Die lag nog in het hotel. Gelukkig geloofde de ober haar op haar blauwe ogen. Alcohol wordt hier vanaf 21 geschonken.

Apple pie

Cheesecake

Eindbestemming morgen: Las Vegas!!

Onze gok-harten kunnen weer sneller kloppen, want wij gaan naar Viva Las Vegas, baby! Gokken voor het leven... nee, nu zonder gein: lekker genieten van een luxe hotel: Luxor Hotel & Casino met 4 sterren :-). Een hotel waarin wij 2 nachten verblijven om ons lekker te kunnen vermaken. Wij kregen het advies om niet langer dan twee nachten te blijven in Las Vegas, dus hebben wij dit advies maar meegenomen in ons besluit.
Het weer in Las Vegas is ongeveer 25 graden in de middag en ligt 190 kilometer verderop. Dat is ongeveer 2 uur rijden vanaf St. George.

Oh ja, wij gaan weer terug naar links op de kaart... dus het is weer 9 uur tijdsverschil met Nederland. Bij ons gaat de wekker een uur achteruit!

Je ziet ons morgen weer verschijnen met een nieuw verhaal!

1. Sietske en Ronald:
    19 oktober 2019
    Proficiat met jullie trouwdag.
  2. Joost:
    20 oktober 2019
    Gave plekken zeg !! Geniet er nog ffies van!